Spawanie tworzyw sztucznych

Spawaniem tworzyw sztucznych to łączenie uplastycznionych krawędzi za pomocą dodatkowego materiału w postaci pręta spawalniczego. Proces odbywa się bez nacisku wywieranego na łączone elementy.

Największe przemysłowe znaczenie ma proces spawania w strumieniu gorącego gazu przy użyciu prętów spawalniczych spełniających rolę spoiwa. Znajduje on zastosowanie głównie do spawania elementów z twardego poli(chlorek winylu) PVC, rzadziej poliolefin, poliamidów i polimetakrylanu metylu PMMA.
Najczęściej stosowanym nośnikiem ciepła jest sprężone powietrze, oczyszczone z oleju i wody. Do spawania tworzyw, podatnych na utlenianie w podw
yższonej temperaturze, używa się obojętnego gazu, zwykle azotu. Pręty spawalnicze są wykonywane z tego samego tworzywa co łączone elementy. Jedynie do spawania polimetakrylanu metylu stosuje się również pręty wykonane z zmiękczonego PVC. Umożliwiają one uzyskanie większej wytrzymałości łączenia niż pręty z PMMA.

Opracowane na podstawie: Spawalnictwo

Komentarze

Anonimowy pisze…
Prościej jest skleić:-)
polecam MAXWELD M20
Klej strukturalny o wysokiej lekości do metali, aluminium, tworzyw sztucznych, kompozytów termoplastycznych. Wytrzymałość (N/mm2) Stal(po 24godz.)<35...
Unknown pisze…
Witam, jeśli chodzi o spawanie tworzyw to rzeczywiście nie jest to takie proste jak się może wydawać. Spoiwa odgrywają największą rolę.
Pozdrawiam
Caroline08 pisze…
Spawanie tworzyw sztucznych jest zdecydowanie najgorsze...

Pozdrawiam!
spawanie Wrocław
Damian pisze…
A mi właśnie najłatwiej idzie spawanie tworzyw sztucznych. Dobry kurs, a później praktyka i nic więcej nie trzeba ;)
Tomek pisze…
Z tworzywami sztucznymi zawsze miałem najwięcej trudności, ale z czasem przychodzi to coraz łatwiej, niekoniecznie przyjemniej ;)
Władysław pisze…
To jest chyba najgorsza sprawa, raz miałem to wykonać ale się nie udało. Jednak pozostanę przy metalach itp. Ale bardzo fajny i przydatny tekst, czekam na kolejne. Pozdrawiam
Anonimowy pisze…
Spawanie tworzyw sztucznych z początku może przysparzać nie małe trudności, wybór odpowiednich spoiw narzędzi i odpowiednia technika to istotne kwestie. Kiedy zaczynałem nie było możliwości się tego łatwo nauczyć teraz z takimi dobrymi artykułami i tematycznymi filmami na youtubie jak https://www.youtube.com/watch?v=YTVCnGYfajs jest o wiele łatwiej.
piotrek pisze…
Nooo, konkretny wpis o spawaniu tworzyw sztucznych. Jestem początkujący w tej branży - szukając spawacza w Warszawie sam zainteresowałem się tematem :) Poważniejsze rzeczy oczywiście zlecam fachowcom, ale jakieś mniejsze robótki zacząłem robić sam.
Darek pisze…
O właśnie dopiero co szukałem jakiegoś prostego wyjaśnienia dla koleżanki, także dzięki. ;D
Unknown pisze…
Jeżeli chodzi o spawanie, z którym mam do czynienia, to używam spawarki półautomatycznej MIG, niemniej artykuł bardzo ciekawy. Bardzo fajnie jest odświeżyć sobie wiedzę :)
Hubert pisze…
Byłem pod wrażeniem, gdy dowiedziałem się o spawaniu tworzyw sztucznych. Zastanawiałem się w jaki sposób się to odbywa i słusznie twierdziłem, że jest to proces łączenia ze sobą na gorąco elementów. Z tego co się orientuję to w mojej okolicy jest już kilka firm zajmujących się takim spawaniem, ale na to na pewno trzeba mieć specjalistyczne przeszkolenie.
Spawarki TIG pisze…
Bardzo fajnie wytłumaczone jak spawać tworzywa sztuczne.

Popularne posty z tego bloga

Optymalizacja w przetwórstwie tworzyw sztucznych

Lepkość polimerów

Poli(chlorek winylu) – PCW – PVC